U16 holdet i BK Vest stopper

Lucas Holm, Træner
06. januar 2019 kl. 00:27
BK Vest U16 Drenge, årgang 2003

En trist dag for BK Vest U16.

Overskriften siger det hele, søndag d. 16/12 2018 var en trist dag for BK Vest’s U16 drenge.

Udover dagens kamp som sluttede med et nederlag, så blev det også drengenes sidste kamp for BK Vest da det i torsdag d. 13/12 blev officielt, at holdet ville lukke efter dagens kamp. Grunden til lukningen af holdet kommer senere, nu til kampen:

Vanløse - BK Vest.

Allerede inden kampen vidste vi som sagt, at dette ville blive drengenes sidste kamp for klubben, og derfor var alle meget opsatte på, at få en sejr, så vi kunne slutte godt af.

Vi startede faktisk kampen rigtigt fint, og kom også foran 0-1 på mål af Mohammad efter en flot drible tur af Halfdan som var søgt ud på kanten i den situation.

Det var tydeligt, at se at flere af vores træninger har været aflyst efter vi er gået op på kunsten grundet for få tilmeldinger, konditionen var alt for dårlig, og det betød, at vi ikke ret længe af gangen kunne ligge det høje pres vi ellers er kendt for.

Vanløse spillede klogt ud på kanten til deres meget store og hurtige højre-kant som flere gange kom forbi forsvaret og til afslutning, men på samme tid var vi simpelthen for dårlige til, at lukke af på midten. Cirka 10 min efter vores føringsmål fik hjemmeholdet fortjent udlignet, 1-1. Vanløse fortsatte deres flotte og kloge spil fremme på banen og skabte flere store chancer, men en brandvarm Oliver i målet holdte os inde i kampen.

Efter lidt tid fik Vanløse et hjørnespark, som blev sparket flot henover alle vores høje spillere om til bagerste stolpe hvor opdækningen simpelthen manglede og det blev udnyttet, 2-1.

I pausen ændrede vi formation i håbet på, at kunne lukke bedre af for Vanløse’s spil ude på højre kanten, det virkede i cirka 14 min inden Vanløse så gjorde det til 3-1.

Nu var drengene knækket, både på humøret og konditionen. Det gik meget stærkt fra 3-1 målet til 4-1 målet, kun 2 min skulle der faktisk gå.

Nu skulle man så tro det ville gå helt helt galt, men drengene spillede sig faktisk frem til et par gode muligheder, og med lidt mere held, så kunne vi nok have scoret 2 sene mål, men desværre tabte vi altså istedet 4-1.

Som lovet tidligere, så ville der komme en forklaring på lukningen af holdet.

En beslutning der har været i tankerne på trænerteamet lidt tid. Grunden til tanken kom frem, var fordi vi flere gange har måtte aflyse træninger pga for få tilmeldte, og flere af drengene blev simpelthen for ustabile, hvilket gav stor utilfredshed hos de drenge der rigtigt gerne ville det her. I torsdags holdte vi så et Spillermøde med drengene, og de 12 der mødte frem blev sammen med os trænere enige om, at det nok var bedst, at stoppe nu, og så har dem der gider tid til, at finde en ny klub til efter nytår.